Feb 4, 2014

Life as a Form 4 Student



This is how I am right now. Erghhhhhh, FORM 4 = STRESS. Ingatkan time form 3 je stress sebab nak PMR. Rupanya form 4 lagi stress. Comparison:

Form 3:
  • Fikir pasal PMR. Macam mana nak kejar 9A. Lagi stress sebab aku anak bongsu. So, satu-satunya harapan yang tinggal untuk mak and ayah.
  • Kelas malam and tuition every weekend. Senang cerita, setiap hari akan belajar. Kalau tak kat kelas, dekat kelas tambahan. Kalau bukan kat kelas tambahan, belajar dekat tuition.
  • Dah habis PMR, fikir nak mintak sekolah mana untuk form 4. 
  • Urus borang permohonan SBP dan MRSM.
Form 4:
  • Fikir permohonan diterima ke tak. *I think my heart was on the ground bila nak check result permohonan. Luruh jantung weyhhh
  • Pastu, kalau tak diterima, nak kena buat rayuan. *macam aku la ni
  • Otak serabut dengan subject-subject baru. eg: PSI (Pendidikan Syariah Islam), PQS (Pendidikan al-Quran dan as-Sunnah), Biology, Chemistry, Physics, Add Math.
  • Kena biasakan diri belajar subjects Science (Biology, Chemistry and Physics) dalam bahasa Melayu. Yelah, selama ni kan belajar dalam English. Istilah kena tepat. Salah istilah maka tiada markah ye adik-adik!
  • Homework banyak gilosss padahal baru belajar 1-2 chapter. * dulu tak mcm ni okay?
  • *and the list goes on. Banyak sgt rasa malas nak type
Aku mohon SBPI Gombak dgn MRSM Tun Ghafar Baba (MRSM Jasin) atau MRSM TGB. Tapi dua-dua tak dpt. Can you imagine how broken my heart is? By then, aku mengadu dekat Afina dalam Facebook. Ya Allah, terima kasih sebab kurniakan hambaMu ini seorang sahabat yang prihatin. Pukul 1:14am, dia call aku. Dengan suara yang tersedu-sedan tu lah aku mengadu kat dia yang aku tak dpt TGB. Time aku tak dapat SBP tu biasa je. Sebab sebenarnya tak berharap sgt dpt situ. Tapi bila TGB tolak aku, aku pun tak dpt halang dari menangis. Sedih sgt sgt sgt sgt. Aku dah start simpan cita-cita masuk TGB dari sekolah rendah lagi.

Dalam 5 minit lepas tu, Afina hantar chat dekat FB suruh check Whatsapp. Malangnya, Whatsapp aku buat hal. Pagi esok tu baru aku dpt check. Rupanya, dia hantar aku quotes ni;


Gila terharu. Lagi sedih tahap nak-bunuh-diri bila aku tahu Afina nak pindah KISAS. :'( Dia classmate aku dari darjah 3 sampai tingkatan 3. Siapa tak sedih.

Last but not least, inilah gambar batch aku. I LOVE 98'S OF SMKA DHAHHS. We break the record, we are the havoc-est, we are the BEST.


No comments:

Post a Comment