Jan 11, 2016

Ayah Terlupa

Assalamualaikum.

All this time was a lie. Hehehe. Kata nak update selalu lepas SPM. Well, I'm quite busy with shops and everything (just a game though)

Sebenarnya baru balik (dlm pukul 6 lebih tadi) dari belajar kereta. Today is the third time driving lesson (not including the KPP 1 and law test). Hey, I passed the test with score 47/50. Not that good though, sebab aku target nak kalahkan abang (he scored 48). Nahhh, whatever.

Macam ni, aku baru bangun tidur time pakcik tu sampai rumah dalam pukul 5 macam tu. Tertidur okay, TERtidur. Aku tak pernah-pernah tidur petang for real kecuali kalau penat sangat. Harini tak tahulah dirasuk hantu mana tidur petang. Muka bangun tidur takyah cakaplah.

Tetiba mak masuk bilik cakap "Adik, pakcik tu datang nak jumpa".

"Hah??? (masih mamai dilamun mimpi indah)"

"Cepatlah keluar kejap je. Dia nak cakap pape kot pasal kelas."

"Okay, jap jap." seraya aku ke toilet untuk basuh muka dan mencapai cardigan dgn tudung sarung.

Aku pandang balik apa yang aku pakai. Seluar tidur hot pink corak love love ber-background-kan polka dot putih, t-shirt and cardigan blue black, tudung sarung color brown dgn polka dot putih. Cuba bayangkan. Omaigadddd, fashion alien manakah ini? 'Hmmmm, lantaklah. Dia nak jumpa kejap je'.

So aku keluar rumah dengan muka yakin. Ayah tengah sembang dgn pakcik tu pasal saman ke ntah ape. "Hah, meh masuk" arah pakcik tu.

Pastu ayah bersuara "Alamak, ayah lupa nak cakap petang ni belajar memandu." (sambil tepuk dahi)

"Hahaha (gelak besau ye ko pakcik). Takpelah pegi siap dulu"

Aku terus masuk bilik. Tukar seluar jeans dgn t shirt pink muslimah. Tudung mana sempat nak lilit-lilit lagi dah. Pakai jelah tudung sarung tadi. Okay, dah.

Dalam hati aku sempat bersyukur sebab aku tak keluar rumah yg first tadi pakai towel je. Selalunya kalau takat nak intai orang datang rumah celah tingkap atau cakap-cakap dekat depan rumah aku pakai towel je lilit kepala.

Okaylah. Dah masuk maghrib. Byeeee. Sekian entry-tidak-bermotif-hari-ini-sekadar-berkongsi-lawak. Hahahaha.

No comments:

Post a Comment